|
Post by Heidi on Mar 6, 2018 18:08:27 GMT
Tallin omistajan mietteitä
|
|
|
Post by Heidi on May 6, 2018 17:43:36 GMT
6. toukokuuta 2018 | Summer is coming
Terassikelit olivat viimein saapuneet ja jos mulla olisi vaan ollut yhtää ylimääräistä aikaa, niin olisin mennyt lekottelemaan aurinkotuoliin kera viinilasin, mutta kun ei. Kiirettä piti niin, että hikeä pukkasi.
Olin ostanut vastikään hyväsukuisen puoliverioriin Falconerin, jonka oli määrä saapua tänään tallille. Tuosta nelivuotiaaksi kääntyvästä ruunikosta orista odotetaan mainiota estehevosta, jonka kanssa olisi tarkoitus päästä hyppäämään isoja luokkia. Câlinekin oli varsonut toisen varsansa, ja se sai nimekseen For Romance E. Lempinimeä mä en ollut sille vielä keksinyt, mutta eiköhän siihen tulisi pian muutos. Tämän lisäksi Eternal Warmbloodsiin oli tulossa lisävahvistusta henkilökuntaan, nimittäin suomalais-amerikkalainen Emma Langen on saapumassa tyttärensä Mian kanssa tallille. Vaaleaverikön naisen olisi tarkoitus autella hevosten kanssa ja niiden liikutuksessa. Kesäkuussa matka kävisi kohti Kanadaa, tarkemmin ottaen Orange Woodsiin, jossa olisi tarkoitus käydä vilkaisemassa syntyvää varsaa. Tuona aikana Emma pitäisi paikat kasassa Eternal Warmbloodsissa.
Valkoisen auton kaartaessa tallin pihaan, tiesin sen olevan Emma. Vaaleat, pitkät hiukset vahvistivat asian, kun nainen kumartui takapenkille ottamaan viisi vuotiasta tytärtään turvaistuimesta. Tyttö sylissään, guccin laukku toisessa kädessä keinahdellen hän ojensi siron kätensä mulle. Silmiä pyöräytellen vilkaisin naisen kallista makua. Sitten nopea tervehdys kättelyineen, jonka jälkeen viitoin naisen perääni talliin. Oli aika esitellä Eternal Warmbloods.
Hikinen esittelykierros oli viimein ohitse. Emma vaikutti omaksuneen asiat hyvin vaikkakin vaaleaverikkö tuntui olevan päästään enemmän kuin pyörällä. Mia sen sijaan alkoi kiukustua tylsyyttään ja itki nyt täyttä kurkkuaan päätallin edustalla. Pihaan ajava hevosauto sai itkuisen tytön kuitenkin hiljenemään ja ihmettelemään suuremman kokoista autoa. Falconer on saapunut, vaikkakin reilu tuntinen myöhässä. Kirosin katsoessani kelloa. Pitäisi ruokkia ne perhanan hevosetkin.
Emma nappasi tyttärensä syliin, kun nainen nousi ulos hevosautosta. Mia räpytteli ihmeissään pitkiä silmäripsiään, kun nainen tuli luoksemme ja kätteli. Pari sananvaihtoa, jonka jälkeen laskettiin lastaussilta alas. Ulos autosta kurkisteli Falconer, jolle Mia tuntui hihittävän innoissaan. Lihaksikas ori pörisi ihmeissään.
"Heppa, heppa", tyttö kiljui, Falconer vilautellessa silmämuniaan. Emma yritti hyssytellä lastaan parhaansa mukaan, jottei nuori ori säikähtäisi. Niin kerkesi kuitenkin tapahtumaan.
Falconer oli upea seisoessaan tallipihalla. Lihaksikas, ryhdikäs ja kaikin puolin komea hevonen, jonka selkään pääsyä odotin innolla. Riimunarun siirtyessä käteeni, talutin orin talliin. Lopulta lyhyt kahvitteluhetki ja allekirjoitukset, jonka jälkeen toivoteltiin naiselle hyvää kotimatkaa.
"On se hieno hevonen", Emma tokaisi Mian nuokkuessa puolinukuksissaan hänen sylissään. Tyttö oli väsynyt, mutta niin näytti olevan Emmakin.
"Onhan se. Hyväsukuinenkin vielä", hymähdin. "Sä voit lähteä, huomenna kun tulet kuuden maissa tallille, niin käydään läpi vielä tärkeimmät asiat. Pääset siinä samalla aloittamaan ensimmäisen työvuorosi", lisäsin.
Emma nyökkäsi kiitollisena.
Ja niin mä jäin istumaan yksin sosiaalitiloihin, puhelimen pirahtaessa pöydällä.
[19:30] Heidi: Olisin kiinnostunut molempien tammojen varsoista. Sopiiko jos mä ne kummatkin ostan? [20:37] Meeri: Onnistuu
Jukoliste mulle oli varattu juuri vuosikas ja kolmivuotinen varsa, molemmat tammoja. Tää tästä sen kun vaan paranee. Kelloa vilkaistessani, oli todettava että nyt on mentävä pistämään hevoset yöpuulle. Siispä kulautin jo kylmäksi menneen kahvin kurkusta alas ja lähdin takaisin tallin puolelle.
|
|